четвртак, 8. август 2013.

Наставна јединица: Лав и миш



Припреме за наставну јединицу Лав и миш 

за први разред основне школе

Припрема Луције Тасић
Припрема Владице Николића и прилог                       
Припрема Жељке Радојичић
Припрема Светлане Стојчић
Припрема Милане Гајић, обрада, утврђивање
Припрема Данијеле Терзић
Завод за уџбенике и наставна средства


  Методичке апаратуре из наших уџбеника


Звучна читанка

Аудио прича
Радио драма Лав и миш

Драма

Драмски текст за басну
Драмски метод
Сценски приказ Лав и миш (3.разред)

Стрип

Прича у стрипу
Басна у стрипу

Песме

ЛАВ И МИШ

Преко лава спавалице
претрчао миш.
Лав се брзо из сна прене
па му рече: "Иш!
Видим ли те још једанпут
да ту пролазиш,
из све снаге рикнућу
да се уплашиш!"
Кад се мишић охрабрио,
обрати се лаву:
"Свако биће широм шуме
зна за твоју славу.
Није храбро што ми претиш
кад сам најманји.
Могу и ја неком бити
спас у невољи."
(Натали Шарић)


ЛАВ И МИШ

Mлада децо! Чујте приповетку једну
О маломе мишу, ali за вас вредну.
Из те приповетке видите на свету
Какви с' случајеви у животу плету –
– после дугог лова, лав утруђен легне,
У дебелу хладу безбрижно с' отегне,
И тек што је хтео да затвори очи,
А миш однекуда на леђа му скочи,
Лав се тргне брзо и миша ухвати,
И љутито поче на њега викати:
„Зар ти, мала рђо, код толиких међа!
Нађе да се играш око мојих леђа;
Да ми не даш мира у сну почивати;
Чекај, сад ћеш добро ти мене познати.“
 Миш у лављој шапи поче цијукати
Пола мртав од стра' поче се правдати:
„О ти, силни лаве, царе животиња!
Ја сам погрешио, цела је истина,
У твојој сам власти, можеш ме убити;
Ал' какву ћеш славу тиме задобити?
Но, пусти ме жива, опрости ми сада,
 А ја ти згрешити већ нећу никада.“
Лав се сам насмеја, па отпусти миша
Миш весео оде испод суха лишћа.
Прошло неко време, а лав се ухвати
У ловачку мрежу и поче урлати;
Од лавове рике јечала сва гора,
Миш позна по гласу свога добротвора;
И потрча одмах, у помоћ му дође,
Па од замке уже започе да глође.
После дугог труда, миш к намери доспе,
Те прегризе уже, а мрежа се проспе.
Ето вид'те децо! Тог лава силнога
Од смрти спасена од миша малога.
Сетите се свагда поред ове приче:
Посејано добро макар када ниче.
(Из антологије српске поезије за децу предзмајевског периода)


 Идеје за ликовну културу

Лав и миш отиском руке
Лав и миш, тоалет ролна, картон и колаж папир
Исеци и направи лава
Исеци и направи миша
За луткарску представу

Видео на тему Лав и миш 

Дизнијев цртани филм


1 коментар: